Tietoja Tiinasta

Tiina Heikka valmentajana ja kouluttajana

Tiina Heikka on koulutukseltaan hallintotieteiden maisteri ja draamaohjaaja. Tiina on suorittanut myös tuotekehitystyön erikoisammattitutkinnon sekä yrittäjän ammattitutkinnon. Tiinalla on realiteettiterapian ja coachingin sertifikaatit. Tiina Heikka on ollut mukana kehittämässä Sitran Tulevaisuustaajuus-työkalua ja suorittanut Tulevaisuustaajuuden valmentajakoulutuksen. Lisäksi Tiina on kouluttautunut erätaukodialogimenetelmän käyttöön.

Tiina on työskennellyt kunta-alalla 13 vuotta, joista 8 vuotta kunnanjohtajana Lapinjärvellä kehittäen Suomen ensimmäistä ihmislähtöistä kuntaa. Tiina on työskennellyt muun muassa toimittajana, tiedottajana, puhelinmyyjänä ja taksikuskina.

Tiina perusti Tiina Heikka Oy:n vuoden 2022 alusta. Yritys on Tiinan nimellä, koska se antaa rajattomat mahdollisuudet tehdä mitä vain. Kaikki palvelut muotoillaan ihmislähtöisesti asiakkaiden tarpeiden mukaisesti. Tiina Heikan pääasiallisia palveluita ovat Muutosvalmennus, Johtamisvalmennus, Vuorovaikutusvalmennus ja Keynote-puhuja esimerkiksi aiheesta Nauru työyhteisön johtamisessa.

Tiina on kuntamentori ja organisaatioshamaani. Organisaatioshamaanina Tiina Heikka yhdistää työssään rakenteet, strategiat, prosessit sekä tunteet ja ihmissuhteet. Tiina osaa kurkata maton alle ja myös nostaa esille organisaatioiden toiminnan pinnan alla piileviä ongelmia ja mahdollisuuksia.

Tiina Heikka on iloinen ja piristävä fasilitaattori ja puhuja, joka haluaa valmentamisen kautta auttaa asiakasta toiminnan kehittämisessä sekä tulevaisuuden mahdollisuuksien löytämisessä – myönteisesti, ratkaisukeskeisesti ja ihmislähtöisesti. Tiina ei ole se konsultti, jonka perävalot jo vilkkuvat kun todelliset työt pitäisi aloittaa. Tiina on rinnallakulkija ja tukija, jolle voi soittaa sitten, kun ei ole ketään kelle soittaa.

Lisäksi on syytä mainita, että Tiinan nauru on aika kovaääninen.

Miten Tiina Heikka toimii?

Ihmislähtöinen asiakasprosessi etenee seuraavin vaihein:

  1. Asiakkaan tarpeiden kartoitus yhdessä asiakkaan kanssa, esimerkiksi teams-kokouksessa.
  2. Ratkaisuehdotusten pohtiminen yhdessä asiakkaan kanssa ja sen selvittäminen, onko Tiina Heikka oikea henkilö auttamaan tilanteessa.
  3. Tarjous asiakkaalle ja tarjouksen hyväksyminen.
  4. Sopimus.
  5. Muotoillaan palvelun perusteet dialogissa asiakkaan kanssa vastaamaan asiakkaan tarpeita. Mikä on asiakkaan toivoma palvelun vaikuttavuus painopisteenä.
  6. Ideointi, tiedonkeruu, visualisointi, luova työ ja inspirointi. Tiina Heikka käyttää luovia menetelmiä ideoidakseen asiakkaan kannalta parhaan toteutuksen.
  7. Toteutuksen suunnittelu. Tiina Heikka suunnittelee kokonaisuuden, jolla parhaiten päästään asiakkaan toivomaan lopputulokseen.
  8. Palvelun rakenne ja runko, aikataulutus ja aineisto kuntoon. Esitysten ja puheenvuorojen osalta käsikirjoitus ja harjoittelu esityskuntoon. Tiina Heikka huolehtii siitä, että sovituista tavoitteista ja aikataulusta pidetään kiinni.
  9. Palvelun toteutus suunnitelman mukaisesti.
  10. Palautteen keruu ja jatkosteppien pohtiminen yhdessä asiakkaan kanssa.
  11. Suositusten pyytäminen.
  12. Seuraavan projektin suunnittelu.
  13. Hyvä mieli kaikilla osapuolilla.

Ole yhteydessä ja kysy lisää: Ota yhteyttä